lördag 5 maj 2007

Mycket gjort, trots allt!

Det är mitt i natten och jag har, på två dagar redan blivit beroende av den här bloggen. Ikväll har vi varit på "Bonnamarknaden" i Staffanstorp för Frisbee har haft en spelning. Frisbee är bandet som min sambo Alex sjunger i. Det gick bra, lite kasst ljud och till nästa gång ska vi nog stajla dem lite. Med "vi" menar jag bandmedlemmarnas fruar och flickvänner.

Staffanstorp är ett samhälle fyllt av fulla orginal, speciellt på bonnamarknaden. Man blir nästan lite rädd, men inte för personerna i sig, utan för att den överförfriskade tanten i 75-årsåldern råkar tappa en av sina fem armbandsur, försöker plocka upp den trots alldeles för snäv kjol och för tajt tilldragen magväska, råkar smeta in den rikligt påmålade svarta kajalen i ögat och därför trillar och bryter en eller flera lårbenshalsar.... för är det inte alltid lårbenshalsar?

OK, detta var bara en, men hon satte djupa spår!

Annars har jag varit ledig hela dan idag. Alex och jag tog lite sovmorgon och strax efter middag stack vi till Elgiganten och köpte en ny All-in-one skrivare! Perfekt! Sedna blev det en runda till plantagen där vi köpte kryddor. När vi återvände hem försvann Alex iväg för att förbereda spelningen och jag började plantera.

Jag trodde verkligen inte jag skulle hinna med att sy, som jag lovat mor, men när planteringen var färdig, den nya skrivaren installerad så hann jag faktiskt sätte mig en stund i lugn och ro och sy på klänningen. Och det är inte vilken klänning som helst. Min storasyster ska gifta sig i sommar och jag syr min egen tärnklänning. Det är lite allvarligare än gårdagens slutförda projekt, och mönstret har varit helt f**ked up så vi har haft riktiga problem med att få tyget att räka till, men nu är det fixat!

Dagens tips: Akta er för tanten i Staffanstorp! Och lämna tillbaka möster som är felaktiga. Det är bättre att butiken får reda på det, så att de inte säljer fler kassa mönster!

Kram

Inga kommentarer: