onsdag 9 maj 2007

Oaj aj aj!

Är det någon vänlig själ som kan ta sig an mina fötter? Jag lider! När jag var i Trelleborg den 28 april och badade i stora trätunnan lyckades jag på någon vänster paja min häl, eller typ senorna i hälen. Fråga mig inte hur, men ni som var med vet att jag började klaga redan samma kväll. Två dagar senare kunde jag knappt stödja på foten och nu har jag gått på den i snart två veckor!

Det hjälper ju inte direkt att jag tillbringar minst åtta timmar på jobbet stående, gående och springande. Dessutom kompenserar jag ju givetvis genom att stå på den andra foten, vilket gör den väldigt trött! Men vad tusan gör man, det går väl förhoppningsvis över?! Skulle bara behöva få lite omsorg så jag kan få fina sommarfötter.

Ledsen för att jag klagar, men ibland har man bara haft en förj-vlig dag. Idag var det någon som la en skitig blöja med tillförande nerbajsade våtservetter under en av våra soffor! Är inte det bara helt SJUKT??! Vem f-n får för sig att lämna en blöja så... eller nä förresten, vem fan får för sig att byta blöja på sitt nerbajsade spädbarn i soffan på ett café??! Om man är rädd för att förlora sitt bord, kan man väl fråga snälla personalen om de kan hålla bordet åt en!

BLÄ säger jag bara!
Dagens tips: Don't mess with the Barista!

Kram

2 kommentarer:

Linda sa...

Fy för! Hur kan man vara så störd att man gör nåt sånt??? Om man nu är dum i huvudet och byter blöja i soffan så kan man väl i alla fall ta och slänga grejorna i en papperskorg??!! Nej, spöstraff skulle de ha!
Stackars dina fötter! Vet inte vad man ska göra annat än att du väl får gå till vårdcentralen om det blir värre. Isch.

Kristina sa...

Blojhistorien stinker verkligen.

Appropa fotterna. Om det ar i halen du har ont sa kan det vara halseneinflamation och da behover du medicin. Ga till vardcentralen vannen. Jag hade det kroniskt ett slag och foten ar inte samarbetsvillig. Dessutom blir det varre av att anvanda den. Lakaren och sa evenrtuell sjukskrivning. Sa att det inte blir varre, men battre. Kram! Sakndaed dig sarskilt igar.