måndag 7 maj 2007

Åh, denna man!

Han är ganska kort, har gråsprängt hår och lite skägg, runt 40 år, och bryter på spanska. Gissa vem? Oj, jag glömde visst berätta att han har närmre 40 hundar! Just det; Ceasar "hundprataren"! Alltså han är ju helt fantastisk! Varenda ord som kommer ur hans mun är vettigt. Jag ska för alltid minnas hur man uppfostrar en hund bäst genom MOTION - LYDNAD - KÄRLEK!

Jag hade nästan gjort vad som helst för att få jobba med honom, men eftersom det är en lite långsökt dröm, så får jag väl bara se till att mina egna hundar en dag får en bra flockledare i mig. Det finns en del som ifrågasätter hans metoder, men jag tror att om man inte blir extrem i någon riktning... absolut inte överdriva det så kallade "handbettet" eller hur han rycker i kopplet, så skulle jag gissa att hans metoder är i princip fool proof!

Dagens tips: Är man lugn och bestämd får man en lugn och undergiven hund!

Tänkte bara säga: Vilken underbar kväll det har varit! Uppenbarligen har det regnat idag, jag jobbar inomhus och märker sällan av väderskiftningar, och när jag cyklade hem vid 20.30 slog de härliga försommardofterna emot mig. Glöm inte dra djupa andetag och njut av alla fantastiska dofter som naturen bjuder på just nu!

Kram

Inga kommentarer: